جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1399

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي صنعت حفاظت و دوربين مدار بسته

ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي درونگرا

۳۸ بازديد

 ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي درونگرا (Inbound marketing) در ابتدا ممكن است دو مفهوم يكسان به نظر برسند. هر دو آنها در يك بستر آنلاين با توليد متحواي ديجيتال رخ مي دهند. هدف هر دو يافتن مشتريان در فضاي ديجيتال است. پس تفاوت در كجاست؟

ديجيتال ماركتينگ

درباره بازايابي درونگرا

در ابتدا اجازه دهيد به طور دقيق به مفهوم بازاريابي درونگرا بپردازيم. بازاريابي درونگرا يك شيوه كلي از بازاريابي است كه بر اساس جذب مخاطبين و تبديل آنها به مشتري به صورت آنلاين صورت مي گيرد. تصميم گيري براي فروش بر اساس اطلاعاتي كه از نحوه رفتار اشخاص به دست آمده انجام مي شود. بازاريابي درونگرا مخاطبين را بر اساس علاقمندي و سرگرمي هاي مورد علاقه شان جذب مي كند، درست برعكس چيزي كه در روش بازاريابي برونگرا باب است، تبليغات ناخوانده! اين روش منجر به ايجاد كيفيت بالا در روند بازاريابي و توليد ترافيك معتبر به سمت وبسايت كسب و كار شما مي شود.


تفاوت بازاريابي درونگرا و ديجيتال ماركتينگ

ميان تكنيكهاي جذب كردن و نمايش دادن در فضاي بازاريابي تفاوتي قايل نيست. (چيزي كه در حال حاضر در فضاي ديجيتال تحت عنوان بازاريابي درونگرا و برونگرا از آن ياد مي كنيم.) هر دو اين مفاهيم در سايه ديجيتال ماركتينگ قرار مي گيرند. تكنيكهاي ديجيتال برونگرا ، بر اساس نمايش مستقيم يك پيام بازاريابي در برابر تعداد هر چه بيشتر افراد در فضاي آنلاين است. بدون توجه به مرتبط بودن افراد يا خوش آمدن آنها. به طور مثال بنرهاي فلشي كه بالاي سر اغلب وبسايت ها مي بينيد، پيوسته در حال نمايش تبليغاتي هستند كه لزوما كاربر وبسايت آماده ي دريافت آنها نيست.

از طرف ديگر، بازارياباني كه تكنيكهاي ديجيتال درونگرا را به خدمت مي گيرند، محتواي آنلاين را براي جذب مخاطبان هدف خود با ارائه ي مطالبي در وبسايتشان كه براي آنها مفيد است، به كار مي گيرند. هنوز هم يكي از ساده ترين و در عين حال قدرتمندترين دارايي ها در بازاريابي درونگرا داشتن وبلاگ و توليد محتواي هدفمند در جهت نياز مشتريان هدف مي باشد. داشتن وبلاگ اجازه مي دهد در وبسايت خود روي شرايطي كه مشتريان ايده ال شما دنبالش هستند، سرمايه گذاري كنيد.
در نهايت، بازاريابي درونگرا روشي است كه ابزار ديجيتال ماركتينگ را به كار مي گيرد تا مشتريان را به صورت آنلاين جذب و نزديك به كسب و كار خود كند. ديجيتال ماركتينگ يك مفهوم كلي است به شكل چترگونه اي تمام تكنيكهاي بازاريابي ديجيتال را اعم از درونگرا يا برونگرا در بر مي گيرد.

  1. http://tejaratfarda.titablog.com/post-30546.html
  2. http://tejaratfarda.titablog.com/post-30565.html
  3. http://tejaratonline55.titablog.com/post-30547.html
  4. http://tejaratonline55.titablog.com/post-30566.html
  5. http://onlineweb.titablog.com/post-30551.html

http://onlineweb.titablog.com/post-30553.html

آيا ديجيتال ماركتينگ مناسب تمام حرفه هاست؟

۳۲ بازديد

يك پاسخ شفاف براي اين سوال داريم: بله، ديجيتال ماركتينگ براي تمامي مشاغل و حرفه ها مناسب و حتي لازم است. قبلا اشاره كرديم كه ديجيتال ماركتينگ در واقع يك روش مدرن بازاريابي است كه به دليل وجود دنياي ديجيتال پديد آمده. چه كسي مي تواند انكار كند بازاريابي براي شغلي نياز نيست؟ هر حرفه و يا هنري كه داشته باشيد، بايد بتوانيد آن را هر چه بهتر ارائه دهيد. ديجيتال ماركتينگ راه ارائه شما در فضاي ديجيتال است.
مستقل از نوع محصول يا خدمات شركت، بازاريابي ديجيتال همواره شامل تبديل مخاطبان به خريداران با كمك شناخت نياز مخاطب و توليد محتواي آنلاين با كيفيت و ارزشمند است. با اين وجود، اينطور نيست كه همه شركت ها بايد با استراتژي مشابهي ديجيتال ماركتينگ را پيش ببرند.

براي تجارت B2B

اگر شركت شما از اين دسته است، احتمال مي رود تمركز اصلي در ديجيتال ماركتينگ بر روي ايجاد رهبري آنلاين با هدف نهايي صحبت با فروشنده باشد. به همين دليل نقش استراتژي شما جذب و تبديل با كيفيت ترين رهبري براي فروشندگانتان از طريق وبسايت و ساير كانالهاي ديجيتالي مي باشد.
علاوه بر وبسايت، احتمالا به دليل تمركز بر شركت ها و سازمان ها، ممكن است روي ساير كانال هاي متمركز بر حرفه مانند LinkedIn نيز وقت صرف كنيد. چون مي دانيد مخاطبانتان در اينجا به صورت آنلاين وقت مي گذارند.

براي تجارت B2C

اگر كمپاني شما از نوع B2C است، بدون شك تمركز بر افراد بيشتر است. بسته به قيمت محصولاتتان، هدف ديجيتال ماركتينگ در اين مدل، جذب مخاطبان به طور مستقيم به وبسايت و تبديل آنها به مشتري بدون صحبت با فروشندگان خواهد بود. در اين روش تمركز كمتري بر رهبري از طريق فروشندگان وجود دارد. به جاي آن تمركز بر ايجاد يك مسير براي خريدار، از لحظه ورود به سايت تا زمان خريد مي باشد. اين مسير را اصطلاحا buyer’s journey مي ناميم. چون مانند سفري است كه ما براي خريدار در طول حضور در سايت طراحي مي كنيم. اين مفهوم به اين معناست كه اغلب در اين روش، تاكيد بر ويژگي هاي محصولات در محتواي وبسايت در قيف بازاريابي بيشتر از چيزي است كه براي روش B2B به كار مي رود.

  1. http://webmaster.tinablog.ir/post/7
  2. http://webmaster.tinablog.ir/post/5
  3. http://webmaster.tinablog.ir/post/6
  4. http://webinja.tinablog.ir/post/6
  5. http://webinja.tinablog.ir/post/4
  6. http://webinja.tinablog.ir/post/5

گوگل amp چيست؟

۳۱ بازديد

صفحه وبسايت شما سه راه دارد تا در موبايل‌ها به خوبي نشان داده شود نخست ساختن يك اپليكيشن در دو نسخه اندرويد و ios و دوم ريسپانسيو كردن قالب فعلي تا در نمايش موبايل و دسكتاپ به دو صورت نمايش داده شود اما جديدترين راه را گوگل در اختيار شما قرار داده است و آن هم ساخت يك صفحه گوگل amp است.

اين كه كدام يك بهتر است موضوعي است كه شما آن را مشخص مي‌كنيد اما اگر سرچ هاي گوگل را مي‌خواهيد گوگل amp ها يكي از بهترين انتخاب‌ها هستند.

پل شاپيرو Paul Shapiro در مقاله خود كه در سايت سرچ انجين لند منتشر كرده به خوبي به چند و چون فني ساخت يك صفحه  گوگل amp  پرداخته است. با نوين ماركتينگ همراه باشيد تا نسخه بسيار كاملي از اين مقاله را به فارسي مطالعه كنيد.

تمام اطلاعات اين مقاله و نكاتي بسيار فراتر مي تواند در تماس شما با تيم طراحي سايت نوين ماركتينگ در اختيار شما قرار بگيرد

امروزه پروژه Google Accelerated Mobile Pages ) AMP) آغاز به كار كرده است. آيا براي آن آماده هستيد؟ در اين مقاله امروز، من براي شما نمايي كلي از اين كار ارائه مي‌دهم و به شما نشان مي دهم كه چگونه كار با آن را شروع كنيد.

گوگل amp چيست؟

در اكتبر ۲۰۱۵ ، گوگل اعلام كرد صفحات موبايلي پرشتاب (AMP) يا گوگل amp، يك چارچوب با قابليت دسترسي بالا براي ايجاد صفحات وب موبايل براي بارگيري سريع است. اين تئوري از روي ايده اصلي باز طراحي شده، كه ناشران، و به عبارت بهتر وبمستران را قادر مي‌سازد به راحتي و با سرعت نتيجه و تجربه كاربر را براي بازديدكنندگان سايت خود از طريق تلفن همراه بهبود ببخشند، بي قرباني كردن درآمد تبليغاتي كه ممكن است به آنها متكي باشند.

با وجودي كه توسعه دهندگان با تجربه، اغلب با بهينه سازي عملكرد خود به صورت فشرده مي‌توانند نتايج مشابهي را به دست آورند، اما اكثر وبمستران به علت محدوديت منابع، اين مسئله را ناديده مي‌گيرند.گوگل AMP اجازه مي‌دهد تا اين بهينه سازي‌ها بدون تغيير حالت اوليه وب موبايل به راحتي به دست آيد.

همچنين اين تكنولوژي مزاياي مهمي را در بر خواهد داشت. استفاده از گوگل amp در آينده از سوي گوگل و ساير شركت‌هاي برجسته وب و فن آوري مورد تشويق فراواني قرار مي‌گيرند.

 AMP چگونه كار مي كند؟

اساسا يك چارچوب كلي براي ايجاد صفحات وب موبايل وجود دارد، كه سه بخش اساسي دارد:

  1. AMP HTML: يك زير مجموعه از HTML است، اين زبان نشانه گذاري داراي تعدادي از تگ‌هاي سفارشي و خواص متعدد است و در كنار آن محدوديت‌هاي بسياري نيز دارد. اما اگر شما با HTML معمولي آشنا هستيد، نبايد تطبيق صفحات موجود با HTML AMP برايتان دشوار باشد. براي جزئيات بيشتر در مورد تفاوت AMP HTML با HTML اصلي، لينك AMP Project’s list of required markup را بررسي كنيد.
  2. AMP JS: يك چارچوب كلي از جاوا اسكريپت براي صفحات تلفن همراه است. AMP JS در بيشتر موارد، مديريت منابع و بارگيري غيرمستقيم بارگيري با زمان‌هاي مختلف را مديريت مي‌كند. لازم به ذكر است كه استفاده از جاوا اسكريپت به عنوان عضو سوم همراه با AMP مجاز نيست.
  3. AMP CDN: يك شبكه ارائه محتواي اختياري است، كه براي نمايش صفحات AMP به صورت اختياري به كار گرفته مي‌شود، تا اين صفحات را كش (cache) كند و به طور خودكار برخي از موارد بهينه سازي عملكرد را بر روي آنها انجام دهند.


چگونه سايت خود را گوگلAMP كنيم؟

براي شروع، شما بايد حداقل دو نسخه از هر صفحه سايت خود ايجاد كنيد: نسخه اصلي صفحه شما كه معمولا كاربران آن را با كامپيوتر مشاهده مي كنند، و نسخه دوم همان نسخه گوگل AMP است.

از آنجايي كه گوگل AMP استفاده از چيزهايي مانند عناصر فرم و جاوا اسكريپت را به صورت شخص ثالث اجازه نمي‌دهد، در اين حالت احتمالا قادر نخواهيد بود كه فرم اصلي سايت، بخش نظرات و برخي از عناصر ديگر كه ممكن است براي داشتن يك صفحه در يك پياده سازي استاندارد مورد استفاده قرار مي‌گيرد، را به كار ببريد. اگر چه در حال حاضر با استفاده از فريم‌هايي هك شده (a hack using iframes)، راه حلي براي اين موضوع فراهم شده است.

همچنين احتمال دارد كه شما مجددا قالب سايت خود را بازنويسي كنيد تا محدوديت‌ها را برطرف نماييد. مثلا، تمام CSS هاي AMP بايد داخلي (in-line) و كمتر از ۵۰ كيلوبايت باشند. با توجه به حجم فونت‌هاي سفارشي بارگذاري شده، بايستي فونت‌ها با استفاده از يك افزونه ويژه amp-font نوشته شوند تا بتوانند بهتر بارگذاري شوند.

موارد چند رسانه‌اي را به طور خاص در گوگل AMP استفاده كنيد. براي مثال، براي به كار گيري تصاوير نياز به استفاده از تگ amp-img داريد تا اين تگ‌ها سفارشي شوند و بايد شامل عرض و ارتفاع صريح باشند.

 هنگام تبديل يك وب سايت به قالب گوگل AMP، تا جايي كه ميتوانيد از ويژگيهاي عرض و ارتفاع استفاده نكنيد، اين مسئله ميتواند يك مشكل بزرگ باشد.

علاوه بر اين، اگر تصاوير شما GIF هاي متحرك است، شما بايد از مولفه‌هاي جداگانه AMP-anim جداگانه استفاده كنيد.

مانند تصاوير، يك تگ سفارشي براي جاسازي ويديوها وجود دارد كه بايد به صورت HTML5 از آن استفاده كنيد، نام اين تگ سفارشي amp-video است، با اين حال براي تعبيه كردن ويديوهاي يوتيوب، كه اكثريت ويديوهاي موجود در وب در آن قرار دارد، يك كامپوننت توسعه يافته جداگانه، به نام amp-youtube وجود دارد.

همچنين براي پشتيباني از مواردي مانند نمايش اسلايد در گوگل AMP مي‌توان از تگ‌هاي amp-carousel و براي تصوير lightboxes از amp-image-lightbox استفاده كنيد. براي رسانه‌هاي اجتماعي مانند توييتر، اينستاگرام، فيس‌بوك، پينترس و … از كامپوننت‌هاي توسعه يافته گوگل  AMPتوسط خودشان بايد استفاده كنيد.

استفاده از اين تگ ها و اجزاي يا كامپوننت‌هاي توسعه يافته دشوار نيست. آنها فقط نياز به برنامه ريزي و به كار گيري در طراحي سايت شما دارند.

براي اينكه گوگل و ديگر فناوري‌هاي پشتيبان از پروژه گوگل AMP ، نسخه AMP صفحه شما را شناسايي كنند، شما بايد نسخه اصلي صفحه را تغيير دهيد. صفحه اصلي شما بايد تگ‌هاي زير را داشته باشد، اساسا يك تگ استاندارد براي صفحات AMP :

 

صفحه Discovery AMP همچنين اشاره مي‌كند كه برخي از پلتفرم‌هايي كه از گوگل AMP پشتيباني مي‌كنند، براي مشخص كردن نوع محتواي صفحه متا داده Schema.org دارند. (در حال حاضر “مقاله”، “دستور غذا”، “بررسي” و “ويدئو” به عنوان نمونه‌اي از اين صفحه‌ها در GitHub ليست شده‌اند.)

علاوه بر اين، اين مسئله نشان مي‌دهد كه متا داده Schema.org  الزامي است كه محتوا را در نسخه نمايشي دمو در Google Search news carousel مورد تست قرار دهيد. بنابراين اگر شما در تلاش براي به دست آوردن آينده پرسودي از گوگل با اجراي گوگل AMP هستيد، مطمئن شويد كه طرح شما درست است!

چگونه مي توانم با تبليغات در گوگل AMP كسب درآمد كنم؟

افزايش ناگهاني مسدود كننده‌هاي تبليغاتي، كسب درآمد از وب سايت را براي وب مسترها دشوار كرده است. براي برخي از كاربران، بهبود زمان بارگذاري وب سايت انگيزه‌اي براي بلوك كننده‌هاي تبليغاتي است، تبليغاتي كه مي‌تواند در بهبود سرعت مرور صفحه كمك كند به عدم مسدود شدن شما كمك مي‌نمايد. گوگل AMP پاسخي به اين موضوع در نظر گرفته است و بيان مي‌كند كه:

يكي از هدف‌هاي پروژه صفحات موبايلي پرشتاب اين است كه كاربر محور باشد، اگر در درك اين مهم موفق باشيد كسب درآمد از طريق تبليغات در حالت وب تلفن همراه براي شما تضمين مي‌شود. اين چهارچوب، با هدف پشتيباني از طيف گسترده‌اي از فرمت‌هاي تبليغاتي در صفحات موبايلي پرشتاب است.

در نتيجه، تعدادي از محبوب‌ترين شبكه‌هاي تبليغاتي كه در حال حاضر با استفاده از كامپوننت توسعه يافته amp-ad  كار مي‌كنند و احتمالا نسخه‌هايي با سازگاري بيشتر آن‌ها در راه است مي توان از اين موارد نام برد:

  • Amazon A9 (آمازون A9)
  • AdReactor (راكتور آگهي)
  • Google AdSense (گوگل ادسنس)
  • AOL AdTech (اي او ال ادتچ)
  • Google Doubleclick (گوگل دابل كليك)
  • Flite (فليت)
  • Taboola (تابولا)
  • Adform (اد فرم)
  • DotAndAds (دات اند ادز)
  • plista (پليستا)
  • Smart AdServer (ادسرور هوشمند)
  • Yieldmo (يلدمو)

اگر مي‌خواهيد ببينيد به چه صورت است، نمونه‌هاي هر شبكه تبليغاتي در فايلهاي .md در صفحه GitHub AMP  قابل مشاهده است (within the .md files on AMP’s GitHub page).

اگر كسب و كار شما پيچيده‌تر از اين حرف‌ها است – با استفاده از اشتراك paywalls– يا اطلاعات لازم براي اجراي آن در AMP وجود دارد، يا با استفاده از افزونه “AMP Access” مي‌توانيد اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

گوگل AMP

 

آيا AMP  را مي‌توان آناليز كرد؟

بله در واقع، آناليز در AMP بسيار هوشمند است. براي جلوگيري از رديابي و تجزيه و تحليل چندگانه در رابطه با كند شدن سايت، آنها سياست “اندازه گيري يك بار، گزارش بسيار” را اجرا مي‌كنند. دو راه براي فعال كردن عملكرد تجزيه و تحليل AMP براي وب سايت شما وجود دارد:

  • عنصر Amp-Pixel: اين عنصر يك تگ ساده است كه مي تواند براي شمارش صفحات نمايش به عنوان يك پيكسل رديابي معمولي، با استفاده از يك درخواست GET استفاده شود. تعدادي متغير وجود دارد كه مي توانيد از طريق آنها عبور كنيد، مانند: DOCUMENT_REFERRER و Title.
  • كامپوننت توسعه يافته Amp-Analytics: اين كامپوننت كمي پيشرفته تر از Amp-Pixel است. شما مي‌توانيد براي پياده‌سازي تحليلي در سايت خود از آن استفاده كنيد، زيرا اين كامپوننت سطح بالايي از امكان تنظيمات براي تعاملات و تجزيه و تحليل را فراهم مي‌كند.

اگر تلاش نكنيد كه Google Analytics  روي سايت شما كار كند، amp-analytics  از دست مي‌رود. شما بايد كتابخانه ضروري جاوا اسكريپت را در اضافه كنيد و سپس آن را از طريق JSON در بخش صفحه خود پيكربندي كنيد.

اگر به Google Analytics در AMP علاقمند هستيد، بخش AMP Analytics section on their developer page را بررسي كنيد.  در اينجا چند مثال از پياده سازي آن وجود دارد.

AMP  در گوگل به چه چيزي شبيه است؟

گوگل نسخه ي نمايشي از ويژگي هاي AMP را در SERP شبيه‌سازي كرده است. شما مي توانيد با رفتن به g.co/ampdemo  با تلفن همراه خود آن را امتحان كنيد (يا نمونه آن را در Developer Tools Chrome مشاهده كنيد). سپس، چيزي شبيه به “Mars” را جستجو كنيد. شما در اين صفحه AMP  با يك اسلايدر رو به بالا، رو به رو مي شويد.

براي تجربه مرور در SERP، روي يكي از اين موارد كليك كنيد. شما مي توانيد يك يا چند مقاله ديگر را فعال كنيد. اين تجربه متفاوت صرفا از صفحات AMP منتشر شده است.

چندين ناشر مهم را مي توان در اين نسخه نمايشي پيدا كرد، مانند Guardian )example AMP page) و  Washington Post (example AMP page).

گوگل ampچگونه ميتوانمAMP را  در WordPress شروع كنم؟

يكي از ساده ترين راه هايي كه دستان خود را با AMP كثيف مي‌كنيد اين است كه آن را در وب سايت وردپرسي خود اجرا كنيد. يك پلاگين رسمي توسط Automattic / WordPress توسعه يافته است و اغلب در GitHub به روز رساني مي شود.

مرحله ۱: نصب پلاگين رسمي وردپرس

براي شروع، به صفحه amp-wp GitHub برويد و روي دكمه Download ZIP كليك كنيد.

گوگل AMP

شما مي توانيد اين افزونه را در سايت وردپرسي خود همان‌طور كه هر افزونه وردپرس ديگر را نصب مي‌كنيد، نصب نماييد.

پس از نصب، شما به سادگي بايد “/ /amp ” را به صفحه اضافه كنيد (يا اگر پيوند يكتاي خوبي نداشته باشيد، مي توانيد به جاي آن “?amp=1” را اضافه كنيد).

مرحله ۲: اعتبار سنجي و تنظيمات

در نهايت، كنسول جستجوي گوگل بايد نسخه  گوگل AMP صفحات شما از طريق تگ rel = “amphtml”  كه توسط شما اضافه شده است، تشخيص دهد، عمدتا در اين صورت به صفحات مقالات شما اعتبار مي دهد. تنها مشكل موجود، كه من تاكنون با آن مواجه شده ام، اين است كه تغييرات را سريعا تشخيص نمي‌دهد. اگر چيزي را برطرف يا اصلاح كنيد، ممكن است براي چند روز آن را نشان ندهد.

گوگل AMPپيشنهاد مي‌كنم با استفاده از تركيبي از فرآيند تأييد اعتبار كنسول جستجو و Chrome، فرايند اعتبار سنجي را انجام دهيد. براي استفاده از فرآيند تأييد اعتبار در Chrome، به يكي از صفحات AMP خودتان در Chrome برويد و “development = 1# ” را به انتهاي URL اضافه كنيد. براي باز كردن ابزارهاي توسعه دهنده Chrome و بالا بردن در Console بايستي   Control + Shift + I را وارد نماييد.

ممكن است لازم باشد كه صفحه را تازه سازي و به روز رساني كنيد، اما زماني مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد كه، بيان شود كه “AMP  موفق و معتبر است(AMP validation successful)” و يا ليستي از مواردي كه بايستي ويرايش شود به شما داده شود.

گوگل AMPبه احتمال زياد اين كار، به سادگي نصب پلاگين وردپرس نخواهد بود و شما بايد تمام صفحاتي را كه مايليد به صورت صفحات موبايلي پرشتاب باشند را، بررسي و تأييد كنيد.

بسته به نحوه قالب بندي مقالات و صفحات شما، ممكن است لازم باشد براي دريافت اعتبار تغييراتي را در صفحات AMP انجام دهيد. رايج ترين مشكلاتي كه در اين زمينه براي من شخصا پيش آمد در رابطه با مشخص كردن ويژگي‌هاي ارتفاع و عرض تصاوير و اصلاح كدهاي جاسازي شده قديمي يوتيوب كه از https استفاده نمي كردند، بود.

مرحله ۳: نشانه گذاري طرح با منظور گرفتن تاييديه

همان‌طور كه قبلا نيز ذكر شد، نشانه گذاري طرح معتبر در صفحات گوگل AMP شما اهميت زيادي دارد. براي تست صفحات خود از لحاظ اعتبار سنجي، مي توانيد از ابزار Google’s Structured Data Testing Tool استفاده كنيد. مشكلاتي كه من تا به حال در اين رابطه با وردپرس داشتم در باب نمايش لوگوي يك بخش منتشر شده بود و نياز بود كه تغييراتي در اين افزونه ايجاد شود.

فايل class-amp-post-template.php را از طريق FTP يا داخل داشبورد وردپرس خود ويرايش كنيد (به Plugins> Editor برويد و سپس AMP را انتخاب كنيد) و تغيير دهيد:

[php]
if ( $site_icon_url ) {
$metadata[‘publisher’][‘logo’] = array(
‘@type’ => ‘ImageObject’,
‘url’ => $site_icon_url,
‘height’ => self::SITE_ICON_SIZE,
‘width’ => self::SITE_ICON_SIZE,
);
}
[/php]

به:

[php]
$metadata[‘publisher’][‘logo’] = array(
‘@type’ => ‘ImageObject’,
‘url’ => ‘http://domain.com/wp-content/uploads/logo-60.png’,
‘height’ => 60,
‘width’ => 170,
);
[/php]

اطمينان حاصل كنيد كه URL را با مسير لوگوي منتشر شده خود جايگزين كرده‌ايد و ارتفاع و عرض را به پيكسل مشخص كنيد. شما مي توانيد اطلاعات مربوط به markup here را در اينجا پيدا كنيد، كه اين مقاله مشخص مي كند كه “به طور ايده آل، لوگو دقيقا ۶۰ پيكسل بلندي و  ۶۰۰ =>پيكسل بايد داشته باشد.”

مرحله ۴: كار با Google Analytics با كمك پلاگين AMP WordPress

فايده يك وبسايت وقتي شما نتوانيد آن را با آناليتيكس تحليل كنيد، چيست؟ وردپرس پلاگين AMP AM-analytics را خود به خود فعال نمي‌كند، اما فعال كردن آن بسيار ساده است.

براي كار با Google Analytics بايستي پلاگين AMP وردپرس را فعال كنيد، فايل amp-post-templates-actions.php  (فايل هاي مختلف قبلا ذكر شده) را ويرايش كنيد، يا از طريق FTP در داخل داشبورد وردپرس خود به Plugins> Editor برويد و سپس ” AMP” را انتخاب كنيد، و به پايان آن اضافه كنيد:

 

[php]

add_action( ‘amp_post_template_head’, ‘amp_post_template_add_analytics_js’ );

function amp_post_template_add_analytics_js( $amp_template ) {

$post_id = $amp_template->get( ‘post_id’ );

?>

 

 

}

add_action( ‘amp_post_template_footer’, ‘xyz_amp_add_analytics’ );

function xyz_amp_add_analytics( $amp_template ) {

$post_id = $amp_template->get( ‘post_id’ );

?>

 

 

 

 

}

[/php]

اطمينان حاصل كنيد كه UA-XXXXX-Y را تغيير دهيد تا نمايه مالك گوگل آناليز وب سايت شما را نشان دهد.

حالا صفحات AMP خود را مجددا تأييد كنيد و در اين حال بايد تنظيمات پايه AMP را براي وب سايت وردپرس خود فعال كنيد.

نتيجه گيري

AMP يك راه نسبتا آسان براي بهبود سرعت وب سايت شما در تلفن‌هاي همراه فراهم مي‌كند. با نزديك شدن به پايان ماه فوريه و اخبار گوگل، ساعت‌هاي كار منظم را از طريق Hangouts انجام مي دهيم (hours via Hangouts)، مي توانيم انتظار داشته باشيم گوگل به زودي راهي براي ادغام آنها پيدا نمايد. به نظر مي رسد كه به پروژه AMP، حتي فيس بوك نيز ممكن است واكنش نشان دهد. اخيرا تصميم گرفته است تا امكان باز شدن فوري را براي همه  وبمسترها باز كند.

آيا شما يك وبمستر هستيد؟ اگر اين چنين است، شما بايد به فكر صفحات موبايلي پرشتاب  باشيد.

فناوري هاي جديد هيجان انگيز در راه است. آيا amp  شده ايد؟

الكسا چيست؟

۳۵ بازديد

آيا افزايش رتبه الكسا شما را نگران مي‌كند؟ پس حتماً از كاهش الكسا هم بسيار خوشحال مي‌شويد. بيشتر كساني كه مي‌دانند رتبه الكسا چيست سعي مي‌كنند بتوانند سايت خود را به رتبه‌هاي كمتر برسانند. سال بزرگ اين است كه كاهش الكسا چگونه امكان پذير است؟ ابتدا بهتر ميدانيم در مورد اهميت الكسا صحبت كنيم. رتبه الكسا همانند يك قيمت گذاري مجازي بر روي كسب و كار و سايت آن است كه به مشتريان، شركت‌هاي تبليغاتي، رقبا و بسياري از افراد كه با درگاه اينترنتي شما كه همان سايت است، سر و كار دارند، نشان مي‌دهد تا چه حد سايت و كسب و كارتان مهم و تأثيرگذار است. افراد زيادي هستند كه از بررسي رتبه الكسا در نهايت به ارزيابي اوليه از ارزش و گستردگي كسب و كار شما مي‌رسند. به همين دليل شما نياز به كاهش رتبه الكسا داريد.

 الكسا چيست؟

اگر با الكسا و رتبه‌بندي آن آشنايي نداريد، بايد گفت كه اين شاخص ساده از عملكرد وب‌سايت به شما و ديگران نشان مي‌دهد كه وب‌سايت شما در مقابل ديگر وب‌سايت‌ها در چه رتبه‌اي از اينترنت قرار داد. هر چه اين عدد كمتر شده باشد، سايت شما محبوبيت و همچنين عملكرد بهتري داشته است. رتبه يك الكسا متعلق به سايت گوگل است. به اين ترتيب شما هر چقدر از يك رتبه بيشتري داشته باشيد، محبوبيت كمتري هم خواهيد داشت.

دو عبارت متفاوت كاهش رتبه الكسا و افزايش رتبه الكسا شايد در اين قسمت شما را گيج و گمراه كرده است. اما در ادامه به شكل واضحي خواهيد فهميد كه هر كدام در چه موقعيتي بايد استفاده شوند.


رتبه الكسا و محبوبيت در ايران

زماني كه رتبه سايت شما به زير دو ميليون رسيده باشد، مي‌توانيد تخميني از محبوبيت آن در ميان سايت‌هاي ايراني هم تخمين بزنيد. به اين ترتيب اگر سايت شما هنوز رتبه الكساي بالاي دو ميليون دارد، بهتر است به فكر محبوبيت آن در ايران نباشيد.

تخمين واژه‌اي بود كه از آن در عبارت بالا استفاده كرديم. در حقيقت رتبه الكسا يك شاخص نسبي است كه تغييرات آن نه تنها به سايت و محتواي شما بلكه به وضعيت لحظه‌اي ديگر سايت‌هاي دنيا هم بستگي دارد. خودتان را در پيست مسابقه‌اي تصور كنيد كه ديگر دوندگان مي‌توانند تعيين كننده رتبه شما در پايان مسابقه باشند. كاهش رتبه الكسا كار انچنان سختي نيست و فقط بايد فنون آن را بدانيد.

 

رتبه‌بندي ساب دامين

در بيشتر موارد رتبه الكسا فقط و فقط به دامنه اصلي سايت اختصاص داده مي‌شود و براي ساب دامين هيچ‌گونه رتبه‌بندي در نظر گرفته نمي‌شود. همچنين رتبه‌هاي مجزايي براي صفحات ديگر وب‌سايت شما توسط الكسا لحاظ نمي‌شود. اما در برخي موارد مشاهده شده است كه الكسا براي ساب دامين از يك دامنه اصلي بزرگ نيز رتبه‌بندي مجزا در نظر گرفته است.

 

الكسا و صيد اطلاعات

براي كاهش الكسا لازم است بدانيم كه الكسا چگونه به جمع‌آوري داده‌هايش مي‌پردازد. پنل داده الكسا جايي است كه مقدار زيادي از داده‌ها به صورت لحظه‌اي پردازش و ذخيره‌سازي مي‌شوند. زماني كه شما و ميليون‌ها انسان ديگر در اينترنت صفحات را جستجو و بازديد مي‌كنيد، آمار شما در پنل الكسا ثبت مي‌شود. بر همين اساس است كه الكسا يك رتبه‌بندي قابل قبول از ميزان محبوبيت سايت شما بر اساس ميزان بازديد ديگران از آن مي‌دهد.

پنل الكسا در گذر زمان پيشرفت‌هاي زيادي داشته است و اكنون مي‌تواند داده‌هاي جعلي و تكراري را از هم تشخيص دهد. به اين صورت است كه رتبه‌بندي‌ها همگي واقعي خواهند بود. داده‌هاي تكراري يا ماشيني يكي از مشكلاتي است كه الكسا با استفاده از پردازش اطلاعات به حذف آن‌ها از روي داده‌هاي آماري دست مي‌زند. الكسا به عنوان شركت رتبه‌بندي وب‌سايت‌ها هيچ خدماتي در زمينه بهبود رتبه الكسا ارائه نمي‌دهد.

 

نحوه محاسبه رتبه الكسا

الكسا محاسبات پيچيده زيادي براي رتبه‌بندي دارد كه نمي‌توان به صورت جزئي در مورد آن‌ها نوشت. الكسا روزانه بازديد كننده يكتا Unique Visitor و بازديد visit را براي هر سايت محاسبه مي‌كند.

تعداد بازديدكنندگان يكتا، مقداري از كاربران هستند كه در طول يك روز سايت شما را مشاهده مي‌كنند. از آنجايي كه شمارش بازديد كنندگان يكتا به صورت روزانه است، در صورت بازديد مجدد كاربر طي روزهاي بعدي نيز الكسا آن را خواهد شمرد. بازديد اما مفهوم ديگري است.

بازديد به تعداد دفعاتي گفته مي‌شود كه يك كاربر بيشتر از سي دقيقه زمان براي مشاهده يكي از صفحات وبلاگ شما به خرج داده باشد. در صورتي كه فواصل زماني بازديد كاربر كمتر از سي دقيقه باشد حتي در حالي كه مقدار بازديد كل او از وب‌سايت شما بيش از چند ساعت باشد، الكسا براي او يك امتياز بازديد در نظر خواهد گرفت. پارامتر ديگري با عنوان Pageview نيز وجود دارد كه تعداد دفعات بارگذاري شده مجدد يا همان Refresh را مي‌شمارد.

اگر سايت شما هيچ فعاليتي نداشته باشد آخرين و بزرگ‌ترين رتبه الكسا به آن اختصاص پيدا مي‌كند. اين رتبه با گذشت زمان بيشتر و بيشتر مي‌شود و در صورتي كه ۳ ماه، وب‌سايت هيچ فعاليتي نداشته باشد از ليست الكسا حذف مي‌شود. به اين ترتيب متوجه شديم كه الكسا همانند يك معلم سرسخت به شما در پايان هر روز نمره‌اي كه نشانگر بازدهي سايت است، مي‌دهد.

كافي است كه به سايت الكسا مراجعه كنيد و با وارد كردن سايت مورد نظر خودتان، رتبه آن را مشاهده كنيد. همچنين در صورتي كه مي‌خواهيد رتبه‌هاي الكساي سايت‌هاي ديگر را روي مرورگر خودتان مشاهده كنيد توصيه داريم كه از افزونه‌هاي الكسا روي آن استفاده كنيد تا زماني كه وب‌سايتي را بازديد مي‌كنيد، هم زمان رتبه الكساي روزانه آن را نيز مشاهده نماييد.

 

تأثير بازديد كننده يكتا بر كاهش رتبه الكسا

رقابت در رتبه‌هاي الكساي بالا، بر اساس تعداد بازديد كننده يكتا فشرده و تنگاتنگ است. الكسا در برابر افزايش يك بازديد يكتا در وب‌سايتي با رتبه بالا، كاهش چشم گيري در رتبه‌بندي آتي نشان مي‌دهد. روند كاهش رتبه الكسا با افزايش بازديد كننده يكتا با همين شيب تند ادامه ندارد و به صورت سهموي كم خواهد شد به طوري كه در رتبه‌هاي كم الكسا افزايش به اندازه يك بازديد كننده يكتا، نمي‌تواند تأثير زيادي روي بهبود رتبه الكسا داشته باشد.


بازه زماني به روز رساني الكسا

الكسا به صورت روزانه آمار دهي مي‌كند. بنابراين اگر مي‌خواهيد كه سرعت تغييرات سايت خود در الكسا را مشاهده كنيد، بهتر است كه روزانه آن را رصد كنيد.

 

مفهوم كاهش رتبه الكسا يا افزايش آن

اغلب ما دوست داريم كه به اعداد بزرگي دست پيدا كنيم و همين پيش‌فرض ذهني باعث شده است كه كاهش يا افزايش رتبه الكسا دچار تناقض شود. شما بايد به دنبال كاهش رتبه الكسا يا بهبود آن باشيد. افزايش رتبه الكسا به معني ناديده گرفته شدن و كاهش اعتبار سايت شما است. افزايش در كنار رتبه الكسا بار معنايي مثبت ندارد.

 

تأثير عدم توجه به كاهس رتبه الكسا

اگر تا به اينجاي مقاله به اهميت الكسا پي نبرده‌ايد بهتر است كه اين قسمت را با دقت بيشتري مطالعه كنيد. اگر به رتبه الكساي خودتان اهميت ندهيد، ممكن است تلاش شما براي بهبود كسب و كارتان هيچ سودي نداشته باشد. زماني كه سايت شما در ميان سايت كسب و كار رقيب خودتان محبوبيت كافي نداشته باشد، مسلماً در جستجوهاي گوگل، اسمي از شما در صفحه اول نمايش داده نخواهد شد.

همچنين نبايد خيال كنيد كه الكساي امروز شما كه نسبت به ديروز پيشرفت داشته است، همين روند را طي مي‌كند. بلكه همان طور كه اشاره كرديم رتبه الكسا بر اساس عملكرد ديگر وب‌سايت‌ها اندازه‌گيري و گزارش مي‌شود. پس ممكن است فردا بدون هيچ تغيير، رتبه الكساي شما بيشتر از ديروز باشد.

 

چطور مي‌توانيد باعث كاهش الكسا شويد

كاهش رتبه الكسا همانند ديگر رتبه‌بندي‌ها مي‌تواند با استفاده از روش‌هاي قانوني و غيرقانوني افزايش و كاهش پيدا كند. روش‌هاي غيرقانوني براي كاهش رتبه الكسا ساده اما گران‌قيمت و ناپايدار است. روش‌هاي قانوني كاهش الكسا همان چيزي است كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد. اين روش‌ها شايد در طولاني مدت پاسخگو باشند اما پايدار و هميشگي هستند.

 

محتواي مناسب و سازنده

ساده‌ترين راه براي كاهش رتبه الكسا اين است كه محتواي جذاب و مخاطب پسند در عين رعايت همه جنبه‌هاي سئو توليد و منتشر كنيد. در طول هر ثانيه و ساعت ميليون‌ها مقاله به زبان‌هاي مختلف در وب‌سايت‌هاي مختلف توليد و منتشر مي‌شود آنچه كه باعث مي‌شود يك محتوا از ديگري پيشي بگيرد، جذابيت آن براي مخاطبين است. اگر بتوانيد محتواي جذاب توليد كنيد، مخاطبان وفاداري پيدا خواهيد كرد كه روزانه به وب‌سايت شما سر خواهند زد همين امر باعث مي‌شود كه رتبه الكساي شما افزايش پيدا كند.

 

كاهش رتبه الكسا با افزايش ترافيك

دومين روشي كه خواهيد توانست با استفاده از آن رتبه الكسا را بهبود دهيد، افزايش دادن ميزان ترافيك جاري به سمت سايت خودتان است. كوچك‌ترين فرصتي براي اين كار باعث خواهد شد تا رتبه الكساي شما بهبود پيدا كند. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • لينك مقالات خود را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كنيد.
  • از روش ايميل ماركتينگ استفاده كنيد.
  • با استفاده از خدمات سئو ميزان بازديد خودتان را افزايش دهيد.
  • تبليغات بنري سايت خودتان را روي سايت‌هايي با رتبه الكساي كمتر قرار دهيد.

 

تأثير بانس ريت بر كاهش رتبه الكسا

اشاره كرديم كه بازديد بيش از ۳۰ دقيقه مي‌تواند يكي از راه‌هاي كاهش رتبه الكسا باشد. براي اين كار شما نياز داريد كه بانس ريت سايت خود را كاهش دهيد. بانس ريت يا شدت فرار مخاطبين از سايت شما، مفهومي است كه نشان مي‌دهد چند درصد از مخاطبين شما با ورود به سايت، از آن خارج يا مشغول به خواندن مقالات شدند. روش‌هاي گوناگوني براي بهبود بانس ريت وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به استفاده از افزونه‌هاي لينك داخلي به خود سايت است.

لينك سازي داخلي از جمله بهترين توصيه‌هاي افراد متخصص به صاحبان كسب و كارهاي آنلاين است كه با اين روش مي‌توانند رتبه الكسا خود را كاهش دهند. به طور كلي هر چقدر بتوانيد كاربر را در دام سايت خود بيشتر نگهداريد، سود بيشتري هم خواهيد كرد.

 

استفاده از خدمات سئو

خدمات سئو يا آنچه كه ما به عنوان بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجو مي‌شناسيم، ديگر روشي است كه به شما كمك خواهد كرد رتبه الكسا كمتري به دست آوريد. مهم‌ترين موتور جستجو و پرطرفدارترين آن‌ها گوگل است. بنابراين بايد سعي كنيد كه وب‌سايت خودتان را براي جستجوگر گوگل سازمان‌دهي كنيد. خدمات سئو و روش‌هاي بهبود آن در شرايطي كه همه سايت‌ها به دنبال مخاطبين بيشتر هستند، حرف اول و آخر را مي‌زند.

 

بك لينك‌هاي مؤثر براي كاهش رتبه الكسا

تعداد بك لينك‌هايي كه يك سايت قبول مي‌كند، تأثير زيادي بر روي كاهش الكسا دارد. اگر سايت شما ترافيك بالا داشته باشد اما بك لينك كافي در آن وجود نداشته باشد، مسلماً رتبه الكساي خوبي به دست نخواهيد آورد. عكس اين موضوع نيز صادق است، سايت‌هاي زيادي وجود دارند كه بدون داشتن بازديد كافي در طول روز، به دليل بك لينك‌هاي قوي كه دارند، رتبه الكساي كمتري هم تجربه مي‌كنند.


تجربه كاربري مناسب

از ديگر ويژگي‌هايي كه به بهبود رتبه الكسا كمك مي‌كند، مدت زمان ماندگاري كاربر در سايت شما است. همان طور كه اشاره كرديم هر چقدر كاربر مدت زيادي در سايت شما سپري كند، رتبه الكساي شما نيز كاهش پيدا مي‌كند. اين زمان كه به زمان ماند هم شهرت دارد در صورتي افزايش پيدا مي‌كند كه مخاطب با سايتي كاربر پسند مواجه شود. اگر سايت شما مورد دلخواه او نباشد، مسلماً نبايد انتظار داشته باشيد كه مخاطب مدت زيادي در سايت شما ماندگار شود.

 

فعاليت در سايت و فروم هايي با رتبه الكسا كمتر

اگر مي‌خواهيد كه رتبه الكسا سايت خودتان را به سرعت كاهش دهيد، بهتر است از ديگر سايت‌ها و فروم هاي گفتگو استفاده كنيد. به اين ترتيب كه در اين سايت‌ها و فروم ها لينك‌هايي از سايت خودتان را قرار دهيد تا مخاطبان به سمت سايت شما سرازير شوند. هرچند توصيه اكيد داريم كه بايد فروم با موضوع سايت شما هم‌خواني داشته باشد در غير اين صورت تبديل به هرزنامه خواهيد شد.

بهترين روش فعاليت اين است كه در زمان‌هايي خاص و همچنين زير پست‌هاي خاص و گفتگوهاي مربوط به خودتان لينك سايتتان را وارد كنيد. همچنين فراموش نكنيد كه در آدرس بيو خودتان لينك سايت را هم قرار دهيد تا ديگراني از اين طريق به سايت شما وارد شوند.

 

استفاده از كلمات كليدي متناسب

كلمات كليدي نقش مهم و اساسي در افزايش نرخ بازديد و كاهش رتبه الكساي شما دارند. سعي كنيد تمامي كلمات كليدي كه مربوط به كسب و كارتان است را پيدا كنيد و از تركيب‌هاي گوناگون دو تا سه عبارتي آن استفاده كنيد. بر اساس آمار به دست آمده از تأثير كلمات كليدي، عبارت‌هاي كليدي طولاني‌تر تأثير بهتري در بهبود رتبه الكساي سايت دارد.

 

بررسي رقيبان

بررسي رقبا به شما خواهد گفت كه ديگران به دنبال چه هستند و شما بايد به دنبال چه چيزي باشيد. قرار نيست هميشه همانند رقباي خود عمل كنيد گاهي شنا كردن در خلاف جهت همه رقبا به شما كمك و گاهي ضربه سختي به شما وارد مي‌كند. اين تشخيص شما است كه چه رويكردي در مقابل تحليل رقباي خود داشته باشيد. به اين ترتيب با يك رويكرد مناسب در انتخاب محتوا و كلمات كليدي خواهيد توانست بر تعداد بازديدهاي خود بيفزايد و به اين ترتيب، رتبه الكساي خودتان را كاهش دهيد. در نهايت كار خودتان را با رقبا مقايسه كنيد تا متوجه شويد آيا تصميم درستي گرفته بوديد يا نه.

 

به اشتراك گذاري مطالب

سعي كنيد مطالبي كه در سايت خود داريد به شكل لينك يا پست مستقل در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كنيد. اين كار به كاهش الكسا كمك زيادي مي‌كند. با انتشار پست در شبكه‌هاي اجتماعي ميزان بازديد كنندگان از سايت شما افزايش پيدا مي‌كند و به اين ترتيب ارزش سايت نيز بهبود خواهد داشت. علاوه بر اين با گذشت زمان رابطه كاربري سايت شما نيز بهبود خواهد داشت.

 

بازنويسي محتواي قديمي

اگر محتواي جديد در سر نداريد و نياز شديدي به توليد محتوا در سايت احساس مي‌شود، به سراغ محتواهاي قبلي برويد. محتواهاي قبلي، نقاشي‌هاي ناقصي هستند كه شما مي‌توانيد به آن‌ها جزئيات بيشتري اضافه و دوباره منتشر كنيد. مطالبي كه بازديدهاي بيشتري داشته است را ويرايش و باز نشر كنيد چرا كه اين محتواها امتحان خود را براي جذب مخاطب پس دادند. با اين كار دوباره مخاطبان به سمت سايت شما سرازير مي‌شوند و رتبه الكساي شما بهبود پيدا مي‌كند.

 

طراحي مجدد سايت

براي جذب و نگهداشت كاربران، همواره بايد ظاهر وب سايت خود را به روز نگه داريد، در صورتي كه رابط كاربري قديمي داشته باشيد، كاربران از شما و سايت كسب و كارتان دل زده خواهند شد و به مرور زمان مخاطبان خودتان را از دست خواهيد داد. بنابراين همواره به فكر بهبود رابط كاربري وب سايت خود باشيد و اشكالات ظاهري را به مرور برطرف كنيد.

 

سخن پاياني

راه‌هاي زيادي وجود دارد كه با استفاده از آن مي‌توانيد رتبه الكساي سايت خودتان را بهبود ببخشيد. برخي از اين روش‌ها براساس كسب و كار شما جوابگو و برخي ديگر غير كاربردي‌اند. شما بايد سعي كنيد كه با تركيب كردن روش‌هاي گوناگون روزانه از رتبه الكساي خودتان بكاهيد. اگر در خصوص كاهش رتبه الكسا سوالي داريد در بخش نظرات منتظر شما خواهيم بود.

تبليغات / تجهيزات دوربين مداربسته

۳۵ بازديد

تجهيزات دوربين مداربسته به طور كلي به سه دسته دوربين ، مانيتورها و كابل تقسيم مي شود. اما اين ها تمام تجهيزات لازم براي نصب دوربين هاي مداربسته نيستند و در شرايط مختلف شما نياز به تجهيزات ديگري مانند پايه هاي نصب، منبع تغذيه، هارد ديسك و … نيز نياز خواهيد داشت.  اگر اطلاعات كافي در زمينه دوربين هاي امنيتي و تجهيزات مختلف آن نداريد ما در اين مقاله به شما كمك مي كنيم با شناخت نسبي از اين تجهيزات يك خريد مناسب و در نهايت نصب كاربردي و دقيق دوربين مداربسته داشته باشيد.

تجهيزات دوربين مداربسته

تجهيزات دوربين مدار بسته

همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم ، سيستم هاي دوربين مدار بسته داراي سه بخش اصلي هستند:

  • دوربين
  • مانيتور
  • كابل

اين سه بخش اجزاي اصلي تمام دوربين هاي مداربسته را تشكيل مي دهند .  كاملا واضح  است كه دوربين هاي مداربسته انواع مختلفي دارند و با پيچيده شدن ساختار دوربين هاي مداربسته تجهيزات ديگري نيز براي نصب دوربين مداربسته مورد نياز است. خب بياييد نگاه دقيق تري به اجزاي تشكيل دهنده دوربين هاي مداربسته داشته باشيم:

۱– دوربين

اگر سيستم هاي امنيتي را به بدن انسان تشبيه كنيم كاملا واظح است كه دوربين ها نقش چشم را در اين ارگان بازي مي كنند. تهيه نما از منطقه اي كه نظارت مورد نياز است و ارسال سيگنالهاي الكترونيكي به منبع ذخيره اطلاعات كار اصلي دوربين در سيستم هاي حفاظتي به حساب مي آيد. در حالت كلي دوربين هاي مداربسته را به دو دسته مهم دوربين هاي آنالوگ و دروبين هاي IP تقسيم مي كنند و شما با خريد دوربين هاي مداربسته IP از مزيت هاي منحصر به فرد اين دوربين ها مانند سنسور هاي حرارتي، قابليت تشخيص نفوذ، تشخيص چهره و دود بهره مند مي شويد.

۲– مانيتور

بخش مهم ديگر در تجهيزات دوربين مداربسته را مانيتور ها تشكيل مي دهند. قطعا وقتي شما دوربيني در محيط نصب مي كنيد بايد وسيله اي نيز براي مشاهده تصاوير ارسالي از دوربين داشته باشيد. بنابراين تصاوير واضح را با مانيتورهاي با كيفيت مي توانيد مشاهده كنيد و در اين بخش دقت كنيد كه از مانيتورهاي استاندارد استفاده شده باشد.

۳– كابل

بخش ديگر و مهم در تجهيزات دوربين مداربسته را كابل ها تشكيل مي دهند. گفتيم كه دوربين چشم سيستم نظارتي است و بايد تصاوير را به مانيتورها ارسال كند. در سيستم هاي نظارتي آنالوگ شما به كابل كواكسيكال نياز داريد و براي مثال كابل كواكسيال معمولي ۷۵ اهمي است كه از رساناي مركزي مسي و ۹۵ درصد پوشش محافظ تشكيل شده است. در مقابل سيستم هاي آنالوگ، دوربين هاي IP قرار دارند و شما در اين سيستم هاي نظارتي بايد از كابل شبكه براي اتصال استفاده كنيد. يكي ديگر از موضوعات مهم در نصب دوربين مداربسته تست كابل شبكه است كه مي توانيد در مقاله تست كابل شبكه اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد. 

۴– سوئيچ

بخش ديگري كه در تجهيزات دوربين مداربسته استفاده مي شود، سوئيچ ها هستند. سوئيچ ها به شما اين امكان را مي دهند كه از طريق يك مانيتور، تصاوير چند دوربين را به صورت همزمان نظارت كنيد. براي اين موضوع از هر دوربين يك كابل به سوئيچ متصل مي شود و در نهايت كي كابل از سوئيچ به مانيتور وصل مي شود. شما مي توانيد با استفاده از سوئيچ همه تصاوير را به طور همزمان روي صفحه نمايش مشاهده كنيد؛ حتي مي توانيد انتخاب دوربين مورد نظر را به صورت دستي انجام دهيد يا يك برنامه تعويض متوالي را برنامه ريزي كنيد تا به طور خودكار از نمايي به نماي ديگر نظارت كنيد. سيستم هايي كه دوربين هاي مدار بسته زيادي دارند بايد دوربين ها را به گروه هاي مختلف تقسيم كنند و از يك سوئيچ ديگر و يك مانيتور دوم براي مشاهده دقيق تر تصاوير استفاده نمايند.

۵– DVR و NVR

همانطور كه گفتيم دوربين هاي مداربسته به دو دسته كلي آنالوگ و IP تقسيم مي شوند. در هر يك از اين نوع دوربين ها از سيستهم هاي ضبظ تصاوير متفاوتي استفاده مي شود و در نتيجه در هنگام نصب به اين موضوع توجه ويژه داشته باشيد. در دوربين هاي آنالوگ از ضبط ويدئو DVR و در دوربين هاي IP از ضبط NVR استفاده مي شود. اما به طور كلي وظيفه هر دو اين دستگاه ها مديريت، پردازش، تنظيمات، ضبط و نمايش تصوير است.

۶– تجهيزات دوربين مدار بسته: منبع تغذيه

دوربين هاي مداربسته براي استفاده نياز به برق دارند و در اينجا نيز دوربين هاي آنالوگ و دوربين هاي IP از دو نوع منبع تغذيه متفاوت استفاده مي كنند. دوربين آنالوگ از طريق آداپتور به  برق شهري متصل مي شوند و برق 12 ولت را به سيستم وارد مي كنند اما برق لازم دوربين مدار بسته IP توسط منبع تغذيه POE تامين مي گردد. شما با وصل كردن كابل شبكه به اين منبع تغذيه مي توانيد برق مورد نياز دوربين را به راحتي تامين كنيد.

۷– هارد ديسك

يكي ديگر از تجهيزات دوربين مداربسته را هارد ديسك ها تشكيل مي دهند تا تصاوير ارسال شده توسط دوربين در اين تجهيزات ذخيره شود. معمولا سيستم دوربين مدار بسته IP، فضاي بيشتري نسبت به دوربين آنالوگ نياز دارد.

CCTV equipment

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته هايك ويژن ،  پشتيباني هايك ويژن

اجزاي تكميلي تجهيزات دوربين مدار بسته

۱– محافظ دوربين

مكان نصب دوربين هاي مداربسته متفاوت است و در نتيجه براي حفاظت از اين دوربين ها در مكان ها مختلف بايد تمهيداتي در نظر گرفته شود. براي مثال دوربين هايي كه در فضاي باز قرار مي گيرند در معرض باران، يا آفتاب شديد و يا حتي مزاحمت پرندگان قرار مي گيرند. به همين دليل بسته به اينكه دوربين مداربسته قرار است در چه مكاني نصب شود تجهيزات حفاظتي مانند فن، سنسور، سايه بان، عايق و … براي اين دوربين ها نيز بايد نصب شود.

۲– گرداننده دوربين

گاهي ممكن است دوربين مداربسته اي كه در يك مكان نصب مي شود به صورت چرخشي فضاهاي مختلف را در زواياي متفاوتي پوشش دهند. براي اين منظور شما مي توانيد از وسيله اي بانام گرداننده دوربين استفاده كنيد.

۳– لنز دوربين

گاهي   نصب دوربين مدار بسته در فضاهاي بسيار وسيع انجام مي شود و در نتيجه شما نياز داريد كه دقت تصاوير را تغيير دهيد. براي اين كار شما از لنزهاي متفاوت دوربين مي توانيد استفاده كنيد.

۴– پايه دوربين

پايه هاي مختلف و متفاوتي بسته به اينكه دوربين مداربسته را در چه مكاني و با چه مشخصاتي نصب مي كنيد و جود دارد. به طور كلي براي نصب دوربين مداربسته بر روي ديورا يا هر مكان ديگري بايد از پايه ها استفاده كنيد.

معيارهاي انتخاب تجهيزات دوربين مدار بسته

۱– دوربين

اولين موضوعي كه براي نصب دوربين هاي مداربسته مهم است نور محيطيست كه مي خواهيد دوربين را در آن محيط نصب كنيد. بر همين اساس دوربين هاي مداربسته را مي توان از نظر روشنايي به سه دسته اصلي تقسيم كرد:

  • دوربين هاي هدف عمومي

دوربين هاي مداربسته اي كه در محيط هاي عمومي نصب مي شود قابليت اين را دارند كه در فضاهاي خانگي نيز نصب شوند تنها عامل مهم اين است كه محيط مورد نظر شما بايد به شكل يكنواخت روشن بماند تا كيفيت تصوير دوربين حفظ شود.

  • دوربين هاي لوكس پايين(لوكس واحد اندازه گيري نور است)

دوربين هاي لوكس پايين يكي از بهترين گزينه ها براي محيط هاي خانگي و شهري با نور نسبتا كم است. اين دوربين ها به شكل بسيار مطلوبي در طيف هاي مادون قرمز توانايي ثبت تصاوير را دارند. به طور عمومي دوربين هاي لوكس پايين عدد زير يك را شامل مي شود و اين درحاليست كه عدد 0.5 لوكس براي چشم انسان سياهي كامل محسوب شده و انسان در چنين فضايي ديد كافي ندارد. خروجي چنين دوربين هايي هميشه به صورت سياه و سفيد است.

  • دوربين هاي رنگي

اين دوربين ها براي ثبت تصاوير با كيفيت نياز به نور كافي دارند . به صورت عمومي در فضاهاي باز و در شرايطي كم نور مانند ساعت هايي از شب شما نياز به لامپ هايي با شدت بالا يعني بين 75 تا 150 وات داريد. البته كاملا واضح است كه در نور طبيعي روز اين دوربين ها بدون هيچ مشكلي تصاوير با كيفيتي را ثبت مي كنند. همچنين يكي ديگر از انواع دوربين مداربسته دوربين حرارتي است. در مقاله معرفي دوربين حرارتي  درباره اين نوع دوربين ها نيز اطلاعات بيشتري كسب كنيد. 

۲– مانيتور ها

انتخاب و قرارگيري مانيتور ها ساده و در عين حال بسيار مهم است. تنها تصميمي كه در مورد مانيتور بايد اتخاذ كنيد، اندازه مانيتور بر اساس فاصله ديدتان است.

۳– سويچ ها

چهار دسته اصلي وجود دارد:

  • سوئيچ دستي ساده
  • سوئيچ هاي متوالي خانگي
  • سوئيچ هاي اتصال متوالي
  • سوئيچ هاي متوالي با برنامه زنگ هشدار
  • اجزاي تكميلي
  • ضبط ويديو ها

نتيجه‌ گيري 

شما مي توانيد از دوربين هاي مدار بسته در هر مكاني استفاده كنيد. اگر فعاليت ناخواسته اي در مكاني وجود داشته باشد، دوربين مدار بسته يك هشدار امنيتي براي شما ارسال مي كند. شما مي توانيد بلافاصله فيلم زنده را بر روي تلفن همراه يا هر وسيله ديگر بررسي كنيد. گروه امنيت شاپ زير مجموعه شركت پويا وب پرداز، مشاور، طراح و مجري سيستم‌ هاي نظارت تصويري فعاليت خود را از سال ۱۳۸۹ در زمينه نصب و راه ‌اندازي سيستم ‌هاي دوربين‌ هاي مدار بسته آغاز نموده است.

اين گروه مفتخر است كه در طول مدت زمان فعاليت خود بيش از ۱۰۰۰ پروژه مختلف در سراسر كشور به انجام رسانيده است كه در حدود ۵۰ نوع صنف و كاربري مختلف در محيط‌ هاي آموزشي، بيمارستاني، بانك‌ ها، مراكز نظامي و … را شامل مي‌شود. گروه امنيت شاپ با توجه به رعايت حقوق كار فرمايان گرامي و ارائه خدمات و پشتيباني به ‌موقع، فروش كالا با ضمانت ‌نامه و گواهي اصالت كالا صورت مي ‌پذيرد.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته براي منزل ، دوربين مداربسته فرودگاه ،  دوربين مداربسته بيمارستان