یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي درونگرا

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي صنعت حفاظت و دوربين مدار بسته

ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي درونگرا

۳۸ بازديد

 ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي درونگرا (Inbound marketing) در ابتدا ممكن است دو مفهوم يكسان به نظر برسند. هر دو آنها در يك بستر آنلاين با توليد متحواي ديجيتال رخ مي دهند. هدف هر دو يافتن مشتريان در فضاي ديجيتال است. پس تفاوت در كجاست؟

ديجيتال ماركتينگ

درباره بازايابي درونگرا

در ابتدا اجازه دهيد به طور دقيق به مفهوم بازاريابي درونگرا بپردازيم. بازاريابي درونگرا يك شيوه كلي از بازاريابي است كه بر اساس جذب مخاطبين و تبديل آنها به مشتري به صورت آنلاين صورت مي گيرد. تصميم گيري براي فروش بر اساس اطلاعاتي كه از نحوه رفتار اشخاص به دست آمده انجام مي شود. بازاريابي درونگرا مخاطبين را بر اساس علاقمندي و سرگرمي هاي مورد علاقه شان جذب مي كند، درست برعكس چيزي كه در روش بازاريابي برونگرا باب است، تبليغات ناخوانده! اين روش منجر به ايجاد كيفيت بالا در روند بازاريابي و توليد ترافيك معتبر به سمت وبسايت كسب و كار شما مي شود.


تفاوت بازاريابي درونگرا و ديجيتال ماركتينگ

ميان تكنيكهاي جذب كردن و نمايش دادن در فضاي بازاريابي تفاوتي قايل نيست. (چيزي كه در حال حاضر در فضاي ديجيتال تحت عنوان بازاريابي درونگرا و برونگرا از آن ياد مي كنيم.) هر دو اين مفاهيم در سايه ديجيتال ماركتينگ قرار مي گيرند. تكنيكهاي ديجيتال برونگرا ، بر اساس نمايش مستقيم يك پيام بازاريابي در برابر تعداد هر چه بيشتر افراد در فضاي آنلاين است. بدون توجه به مرتبط بودن افراد يا خوش آمدن آنها. به طور مثال بنرهاي فلشي كه بالاي سر اغلب وبسايت ها مي بينيد، پيوسته در حال نمايش تبليغاتي هستند كه لزوما كاربر وبسايت آماده ي دريافت آنها نيست.

از طرف ديگر، بازارياباني كه تكنيكهاي ديجيتال درونگرا را به خدمت مي گيرند، محتواي آنلاين را براي جذب مخاطبان هدف خود با ارائه ي مطالبي در وبسايتشان كه براي آنها مفيد است، به كار مي گيرند. هنوز هم يكي از ساده ترين و در عين حال قدرتمندترين دارايي ها در بازاريابي درونگرا داشتن وبلاگ و توليد محتواي هدفمند در جهت نياز مشتريان هدف مي باشد. داشتن وبلاگ اجازه مي دهد در وبسايت خود روي شرايطي كه مشتريان ايده ال شما دنبالش هستند، سرمايه گذاري كنيد.
در نهايت، بازاريابي درونگرا روشي است كه ابزار ديجيتال ماركتينگ را به كار مي گيرد تا مشتريان را به صورت آنلاين جذب و نزديك به كسب و كار خود كند. ديجيتال ماركتينگ يك مفهوم كلي است به شكل چترگونه اي تمام تكنيكهاي بازاريابي ديجيتال را اعم از درونگرا يا برونگرا در بر مي گيرد.

  1. http://tejaratfarda.titablog.com/post-30546.html
  2. http://tejaratfarda.titablog.com/post-30565.html
  3. http://tejaratonline55.titablog.com/post-30547.html
  4. http://tejaratonline55.titablog.com/post-30566.html
  5. http://onlineweb.titablog.com/post-30551.html

http://onlineweb.titablog.com/post-30553.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.