جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آيا ديجيتال ماركتينگ مناسب تمام حرفه هاست؟

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي صنعت حفاظت و دوربين مدار بسته

آيا ديجيتال ماركتينگ مناسب تمام حرفه هاست؟

۳۳ بازديد

يك پاسخ شفاف براي اين سوال داريم: بله، ديجيتال ماركتينگ براي تمامي مشاغل و حرفه ها مناسب و حتي لازم است. قبلا اشاره كرديم كه ديجيتال ماركتينگ در واقع يك روش مدرن بازاريابي است كه به دليل وجود دنياي ديجيتال پديد آمده. چه كسي مي تواند انكار كند بازاريابي براي شغلي نياز نيست؟ هر حرفه و يا هنري كه داشته باشيد، بايد بتوانيد آن را هر چه بهتر ارائه دهيد. ديجيتال ماركتينگ راه ارائه شما در فضاي ديجيتال است.
مستقل از نوع محصول يا خدمات شركت، بازاريابي ديجيتال همواره شامل تبديل مخاطبان به خريداران با كمك شناخت نياز مخاطب و توليد محتواي آنلاين با كيفيت و ارزشمند است. با اين وجود، اينطور نيست كه همه شركت ها بايد با استراتژي مشابهي ديجيتال ماركتينگ را پيش ببرند.

براي تجارت B2B

اگر شركت شما از اين دسته است، احتمال مي رود تمركز اصلي در ديجيتال ماركتينگ بر روي ايجاد رهبري آنلاين با هدف نهايي صحبت با فروشنده باشد. به همين دليل نقش استراتژي شما جذب و تبديل با كيفيت ترين رهبري براي فروشندگانتان از طريق وبسايت و ساير كانالهاي ديجيتالي مي باشد.
علاوه بر وبسايت، احتمالا به دليل تمركز بر شركت ها و سازمان ها، ممكن است روي ساير كانال هاي متمركز بر حرفه مانند LinkedIn نيز وقت صرف كنيد. چون مي دانيد مخاطبانتان در اينجا به صورت آنلاين وقت مي گذارند.

براي تجارت B2C

اگر كمپاني شما از نوع B2C است، بدون شك تمركز بر افراد بيشتر است. بسته به قيمت محصولاتتان، هدف ديجيتال ماركتينگ در اين مدل، جذب مخاطبان به طور مستقيم به وبسايت و تبديل آنها به مشتري بدون صحبت با فروشندگان خواهد بود. در اين روش تمركز كمتري بر رهبري از طريق فروشندگان وجود دارد. به جاي آن تمركز بر ايجاد يك مسير براي خريدار، از لحظه ورود به سايت تا زمان خريد مي باشد. اين مسير را اصطلاحا buyer’s journey مي ناميم. چون مانند سفري است كه ما براي خريدار در طول حضور در سايت طراحي مي كنيم. اين مفهوم به اين معناست كه اغلب در اين روش، تاكيد بر ويژگي هاي محصولات در محتواي وبسايت در قيف بازاريابي بيشتر از چيزي است كه براي روش B2B به كار مي رود.

  1. http://webmaster.tinablog.ir/post/7
  2. http://webmaster.tinablog.ir/post/5
  3. http://webmaster.tinablog.ir/post/6
  4. http://webinja.tinablog.ir/post/6
  5. http://webinja.tinablog.ir/post/4
  6. http://webinja.tinablog.ir/post/5
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.